Shockwave

MTC-fysio heeft een shockwave apparaat ter beschikking in de praktijk. Uw kunt samen met uw therapeut besluiten om een aantal behandelingen shockwave uit te proberen, zeker bij langdurige klachten.

Wat is shockwave therapie?

Shockwave therapie (ESWT) is een onderzoeksvorm waarmee er met schokgolven pijnlijke plekken in het lichaam worden behandeld. Met behulp van een apparaat voor shockwave therapie worden deze schokgolven met relatief veel energie overgebracht naar het te behandelen gebied.

Hoe werkt shockwave therapie in de fysiotherapie?

Shockwave therapie stimuleert de zelfhelende werking van het lichaam. Dit komt door het toedienen van de hoog energetische golven die u met het apparaat voor shockwave therapie afgeeft. Als fysiotherapeut brengt u deze schokgolven met de behandelkop over op de pijnlijke plek in het lichaam van uw patiënt. Deze golven verplaatsen zich vervolgens door het lichaam naar de locatie van de aandoening.
De afgegeven energie wordt via de behandelkop opgenomen in het pijnlijke weefsel van uw patiënt. Hierop reageert het lichaam door het vrijmaken van verschillende herstel stimulerende stoffen. Sommige stoffen bootsen een milde ontstekingsreactie na, andere stoffen stimuleren het herstel van het weefsel en verbeteren de doorbloeding op de plaats van de aandoening. Beide reacties resulteren in een snel weefselherstel.
bron: ENRAF NONIUS

Mocht u graag een afspraak willen maken voor Shockwave of heeft u behoefte aan verdere uitleg en informatie, dan kunt u bellen naar 0297-286093 of een email sturen naar info@mtcfysio.nl.

Afspraak maken

Wilt u een afspraak maken? Vul dan onderstaand formulier in. Op werkdagen reageren wij meestal binnen 24 uur door u te bellen op het opgegeven telefoonnummer.