Rugklachten

Is het kortgeleden in uw rug geschoten? Heeft u al jaren lang last van rugklachten en omschrijft u uzelf als rugpatiënt? Dan bent u bij MTC-fysio aan het juiste adres. Klik voor meer informatie om te kijken welke soort therapie van MTC-fysio het beste bij u past.

Acute rugklachten:

Bij spit (ook wel acute lage rugklachten) schiet het er in een kort moment in. Het is een harde pijnscheut en het hoeft niet per definitie te ontstaan tijdens zware belasting. Het kan ook bij een simpele draaibeweging tot stand komen. Er kan veel napijn van ontstaan en u kunt hier wel een maand last van houden. Vaak zullen deze rugklachten vanzelf afnemen door te blijven bewegen en eventueel pijnstilling te slikken. Fysiotherapie kan bijdragen aan het versnellen van het herstel. Door oefeningen en eventuele mobilisaties/manipulaties zult u sneller van uw klachten af zijn. Hiernaast zult u voldoende tips en adviezen van onze therapeuten krijgen zodat u in uw dagelijks leven goed weet wat u zelf kunt bijdragen. Voor deze klachten bent u bij de manueeltherapeut aan het juiste adres.

Chronische lage rugklachten:

U loopt al langer dan 3 maanden met klachten in de lage of middenrug en u zou wellicht graag de pijnmedicatie willen afbouwen. Klachten die langer aanwezig zijn dan 3 maanden noemt men chronische klachten. Met de juiste begeleiding en goede informatie en advies kunnen onze therapeuten u helpen.

Heeft u vergelijkbare klachten of wilt u meer informatie dan kunt u bellen naar 0297-286093 of een email sturen naar info@mtcfysio.nl

Afspraak maken

Wilt u een afspraak maken? Vul dan onderstaand formulier in. Op werkdagen reageren wij meestal binnen 24 uur door u te bellen op het opgegeven telefoonnummer.